Poligrafia jako technika druku

Druk przechodził od początku swego powstania wiele zmian. Począwszy od techniki jego wytwarzania, a kończąc na różnych metodach zastosowywanych wzorców. Ulega ciągłym zmianom, które bez wątpienia spowodowane są dynamicznie rozwijającym się otoczeniem, do którego wiele branż musi się dostosować.

Poligrafia

Jednym ze sposobów wytwarzania druku jest technika zwana poligrafią. Dziedzina ta rozwija się niezwykle szybko zwłaszcza w ostatnim czasie, zajmując czołowe miejsce w przemyśle. Do tej metody druku wykorzystuje się różne technologie, jak i metody wyrobu, a sama poligrafia jest częścią innych gałęzi gospodarki. Produkcję druku poligraficznego dzieli się na trzy etapy: prepress, press oraz postpress. Każda faza składa się z konkretnych czynności, które powiązane razem pozwalają na uzyskanie drukarstwa na najwyższym poziomie. Ulotki, wizytówki, broszury informacyjne czy katalogi to tylko nieliczne z materiałów, jakie możemy otrzymać dzięki poligrafii. Bez takich elementów firmy nie mogłyby dobrze funkcjonować – wszystko napędzane jest dodatkowo przez marketing, który w takiej współpracy radzi sobie wyjątkowo dobrze.

Agencje reklamowe i drukarnie

Jeśli zastanawiamy się nad tą techniką wydruku i planujemy zlecić wydruk katalogu, zaproszenia czy wizytówki, dobra agencja reklamowa i drukarnia to miejsca, w które powinniśmy się udać już na samym początku. Znajomość pojęć poligraficznych znacznie ułatwi nam kontakt z firmą – będziemy mogli dokładnie wytłumaczyć, jaki efekt pragniemy osiągnąć. Materiały reklamowe będą odwzorowane tak, jak to sobie wymarzyliśmy. Technik wydruku jest naprawdę wiele, dlatego jeśli nie przekonuje nas poligrafia możemy zdecydować się na wydruk cyfrowy czy też offsetowy – wybór jest tutaj spory, dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

O czym pamiętać przed wydrukiem?

Wybierając technikę, pamiętajmy także o gramaturze papieru. Szczegół ten na pozór błahy, ma duże znaczenie w efekcie końcowym naszego wydruku. Dobry papier potrafi zdziałać sporo, o czym przekonuje się coraz szersze grono zadowolonych klientów wielu agencji reklamowych i drukarni. Kolejnym wyborem z jakim przyjdzie nam się zmierzyć będzie paleta kolorów. Tutaj wybór może być o wiele cięższy, zważając na ilość różnorodnych barw, z jakich musimy dokonać decyzji. Sami wybieramy, czy kolory mają zostać zmieszane, ile ma znajdować się ich na danej stronie oraz jakie elementy poprawiające wydruk zastosować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *