Metody druku cyfrowego

Druk cyfrowy, charakteryzujący się materiałami dostarczanymi w formie danych komputerowych, jest jedną z najpopularniejszych metod wydruku w ostatnich czasach. Obraz, jaki tworzy się na drukarskiej może ulec modyfikacjom na każdej z odbitek, co stwarza szerokie pole do przeniesienia własnych pomysłów na grafikę.

Metody druku cyfrowego

Druk cyfrowy wykonywany jest za pomocą różnorodnych metod. Jedną z nich jest metoda elektrofotograficzna, czyli z pomocą lasera. Metoda ta została wdrożona w latach 80 wraz z zastosowaniem do druku gumy offsetowej. Dzięki niej wydruk może odbywać się na różnych materiałach. Inną metodą z jakiej korzystają drukarnie jest również magnetografia, która skupia się na wytwarzaniu pola magnetycznego za pomocą którego tworzony jest obraz.

Maszyny wielkoformatowe

W drukarniach stosowane są najnowsze technologie. Maszyny drukują obraz w różnych kategoriach: obraz może być lateksowy, pigmentowy, barwnikowy bądź solwentowy. Każda z metod składa się z różnych barwników i rozpuszczalników, których ilość dostosowana jest do sprzętu, jaki jest niezbędny przy wykorzystaniu danej technologii. Druk cyfrowy umożliwia nam realizację zadań w bardzo szybkim tempie, a sama jakość wydrukowanych elementów jest o wiele wyższa niż w przypadku zwykłej drukarki. Obróbka cyfrowa naszego obrazu umożliwia nam ponad to wiele innych urozmaiceń, takich jak scalanie obrazu czy zmienianie barw kolorów. Wszystko to przyczynia się do dużej popularności tej formy wydruku. Równie korzystna jest cena, która zachęca klientów drukarni do drukowania tą metodą.

Wady druku cyfrowego

Mimo że druk cyfrowy posiada wiele zalet, nie jest idealny. Jedną z najistotniejszych wad jest bardzo mały format papieru, na jakim wykonać możemy naszą grafikę. Przy większych formatach jakość ulega zmianie i przestaje się opłacać, a druk cyfrowy jest zastępowany przez offset. Mimo to wciąż jest chętnie wykorzystywany w wielu branżach, gdzie nakładów jest na tyle mało by nie opłacał się offset. Wysoka jakość jest widoczna nie tylko w przypadku kolorowego druku, lecz także czarnego tekstu. Najczęściej używany jest w przypadku raportów, materiałów na konferencje czy różnorodnych materiałów reklamowych i biznesowych. Możliwość personalizacji sprawia, że ta forma druku od wielu lat utrzymuje miano najchętniej wybieranej, a samo przygotowanie do druku trwa na tyle krótko, że nasze materiały otrzymujemy już tego samego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *