Druk wielkoformatowy

Druk wielkoformatowy, czyli inaczej lateksowy bądź solwentowy, to nic innego jak druk cyfrowy. Ta nowoczesna technologia jest chętnie wykorzystywana do produkcji materiałów na papierze czy bannerów. Stosowana również do billboardów czy produkcji plakatów; w skrócie – w branży reklamowej.

Firmy reklamowe

Ten wielkoformatowy wydruk cyfrowy stał się znakiem rozpoznawczym wielu agencji reklamowych jak i firm. Jest niezwykle uniwersalny i stwarza możliwości techniczne, jakich nie oferuje żadna inna metoda wydruku. Może on odbywać się ponadto na wielu płaszczyznach i podłożach, przy zachowaniu odpowiedniej jakości i wielkości. Wszystko jest odpowiednio dostosowane do wymagań i potrzeb klientów. To, co wyróżnia druk wielkoformatowy jest z pewnością niski koszt samego przygotowania, które nie jest tak czasochłonne jak w przypadku matrycy czy klisz. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na tę formę wydruku odwiedzając drukarnię wielkoformatową. Dobra firma będzie w stanie zaoferować nam druk solwentowy, UV a także termotransferowy. Urządzenia, jakie znajdują się w takich nowoczesnych drukarniach umożliwią wydrukowanie obrazu do ponad 300 centymetrów, co pozwala uzyskać wielkoformatowy obraz o najwyższej jakości dzięki zastosowaniu nowoczesnego sprzętu drukarskiego.

Druk wielkoformatowy, czyli bannery

Druk solwentowy, chętnie stosowany w przypadku bannerów wyróżnia się niezwykle dużą odpornością na czynniki zewnętrzne. Grafiki i bannery, jakie wykonywane są właśnie za pomocą tej metody są wodoodporne, dzięki czemu nasz banner nie ulegnie zniszczeniu zaraz po deszczu. Ponadto, druk solwentowy wyróżnia się również odpornością na wysokie jak i niskie temperatury. Pogoda więc nie jest dla tego wydruku zagrożeniem, co bez wątpienia podnosi jego popularność. Bannery, samoprzylepne folie, plakaty czy bilboardy – wszystkie te materiały są możliwe do zrealizowania właśnie dzięki tej metodzie.

Wady druku wielkoformatowego

Mimo ogromu zalet, jakie posiada druk wielkoformatowy, posiada jedną znaczącą wadę – nie jest od odporny na uszkodzenia mechaniczne. Sprawia to, że wiele osób musi zabezpieczać swój wydruk poprzez laminowanie. Taka ochronna powłoka wydłuża żywotność grafiki, jednak nie jest ona obowiązkowa. Mimo to, wada ta nie jest zbyt chętnie eksponowała przez wiele drukarni, co sprawia, że wiele nieświadomych osób nie zabezpiecza swojego wydruku laminowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *